Jäsenmaksu

Seuramme jäsenmaksu on 15 € / hlö / vuosi.

Jäsenyys sisältää SVYL:n
jäsenlehden "Viro.nyt" vuosikerran.

Jäsenmaksusta 6 euroa menee
SVYL:n jäsenmaksuksi.

Jäseniä Akaan Seudun Suomi-Viro Seurassa on runsaat noin 70. Jäseniksi voivat liittyä sekä yksityiset henkilöst että oikeuskelpoiset yhteisöt.

Yhdistyksemme

Akaan Seudun Suomi-Viro Seura perustettiin aikoinaan pyyteettömästä halusta tutustua Viron kulttuuriin ja elämään. Kantavana ajatuksena on ollut myös tukea Viro-yhteistyötä. Seuramme on vahvasti kulttuuriin painottuva yhdistys.

Seura järjestää vuosittain muutaman tapahtuman; Viron itsenäisyyspäivän vietto helmikuussa, kesäretki Viroon heinä-elokuussa, syksyllä Viroa käsittelevä tai virolaisen pitämä esitelmätilaisuus sekä virolaisia näyttelyitä ja konsertteja. Esiintyjinä Seuran järjestämissä tilaisuuksissa ovat olleet muun muassa toimittaja Mikko Peltoniemi, toimittaja Kulle Raig, tutkija Mare Luuk, kirjailija Viivi Luik, Viron Suomen suurlähettiläs Jaak Jõeruut ja monet Tallinnan ja Tarton yliopistojen tutkijat ja opettajat. Yhteiset kesäretket ovat suuntautuneet ympäri Viroa. Tutuksi ovat tulleet Tallinna, Pärnu, Saarenmaa, Hiidenmaa, Tartto, Etelä-Viro sekä Itä- ja Kaakkois-Viro. (Lisää infoa Historiaa/Tapahtunutta)

Akaan ystävyyskaupunki Virossa on Tapa. Seura on tehnyt yhteistyötä Tapan kirjasto- ja kulttuuripalvelujen kanssa.